פתרונות לתירוצים
פתרונות לתירוצים

"ניסינו הכול"
כשאתם אומרים "ניסינו את כל סוגי הספורט" - האם באמת ניסיתם הכול? להגיד "ניסינו הכול" במקרה הזה, זה כמו שכשאנחנו תקועים בפקק תנועה בנתיבי איילון ורכב אחד עוקף אותנו מימין אנחנו מיד אומרים "כולם עוקפים אותי". נסו עוד ועוד סוגו פעילות גופנית עד שתמצאו פעילות גופנית שבאמת תאהבו ותתחברו אליה. אם לא הליכה על הליכון, אולי הליכה על חוף הים. אם לא שיעורי אירובי, אולי רכיבה על סוסים, אולי טניס, אולי רכיבה על אופניים לעבודה ובחזרה? יש אין סוף אפשרויות.

אצל הרבה אנשים ספורט מעורר תחושה שהם במלחמה נגד עצמם. התחושה של מלחמה נוצרת מפני שהשינוי הוא שינוי גדול, והמוח שלנו נוטה להתנגד לשינויים גדולים. אבל שינויים קטנים המוח דווקא כן אוהב. שינוי קטן למשל זה לעלות על בגדי ספורט ובפעם הראשונה לבוא ורק לצפות בשיעור פילאטיס. בפעם השנייה אפשר כבר להצטרף לחלק קטן מהאימון, ובהדרגה להגדיל את פרק הזמן הזה. אתם בוודאי אומרים לעצמכם: "אה... אם כבר באתי אז אתאמן את כל השעה", אבל זאת השגיאה! יותר זה פחות, ופחות זה יותר. רק בצעדים קטנים תשיגו את מטרתכם באופן שיבטיח שתשמרו עליה לאורך זמן.

"זה לא כיף"
זה לא כיף כי לא מצאת את סוג הפעילות הגופנית שאת אוהבת. חפשו עוד ועוד עד שתמצאו: יוגה, קיקבוקס, אולי רולרבליידס, אולי כדורסל, טניס, רכיבת שטח. בתחום היוגה למשל: אולי ניסית ויניאסה יוגה ומתאים לך משהו דינמי יותר כמו אשטנגה יוגה? אולי אתן אוהבות להזיע והכי תתאים לכן ביקראם יוגה? אולי לא אהבת את שיעור העיצוב של יעל אבל את של גיורא לא תרצי לפספס?
מתי תדעו? רק בדיעבד, ואחרי הרבה התנסויות.
 
"הייתי בחופשה, נפצעתי, לא התאמנתי כבר חודש והכושר שלי ירד"
יש דרך קלה ומהירה לחזור לכושר.
אם נהגתם לרוץ בחדר הכושר חמישה ק"מ, באימון הראשון אחרי החופשה רוצו רק ארבעה ק"מ במהירות אחידה. אם נהגתם להרים משקל כלשהו ב־12 חזרות, כשתחזרו מהחופשה הרימו את אותו משקל אך ל־10 חזרות בלבד.
כמו כן, השתמשו בתרגיל הוויזואליזציה: אם נפצעתם בידכם הימנית ולא הפעלתם אותה פיזית כבר חודש ימים, התחילו להפעיל אותה בדמיון ותיווכחו שרמת הכושר שלכם כמעט ולא פחתה. זִכרו! לשרירים יש זיכרון. גרו אותם גירוי מנטלי וגירוי פיזי, והם יחזרו במהירות לכושר.