מאמר השבוע
כמה דרכים לצאת ממעגל התסכול והנשנוש

תסכול = נשנוש! הפתרון לנשנוש אינו להגיד "לא" לנשנוש, אלא טיפול בסיבת התסכול עצמה.
תסכול או אי שביעות רצון נוצרים כאשר הפער בין מה שאנו מבטיחים לעצמנו לעשות לבין מה שאנו עושים בפועל הוא גדול. כדי לצמצם את הפער הזה יש אפוא לבצע פעולות אחדות:
- בִּדקו אילו יעדים הצבתם לעצמכם להיום: האם הם יעדים ריאליים? האם הם בני השגה? אם לא, תכננו מחדש והציבו רק יעדים ריאליים.
- את המטלות שקשה לכם לעשות עשו בתחילת היום, כשכוח הרצון עוד חזק (כוח הרצון נחלש במהלך היום עד שהוא נעלם, וכשהמוח עייף מנטלית הוא מעדיף לדחות פעולות). מיד עם סיום ביצוע הפעולות הקשות עשו את "פעולות שתי הדקות": לכולנו יש מטלות רבות שניתן לעשות במהירות, כמו לסמס, לחזור טלפונית למי שחיפש אותנו, לתייק מסמך כלשהו בקלסר, לענות בקצרה על מייל וכדומה.
- לִמדו להטיל מטלות על אחרים. אין סיבה שילד בכיתה א' לא יכין בעצמו את בגדיו ליום הלימודים שלמחרת או לא יפנה וירחץ את הצלחת שלו אחרי ארוחת הצהריים. לִמדו להאציל סמכויות לילדיכם או לעמיתיכם לעבודה. סִמכו עליהם. זה רק יחזק את ביטחונם העצמי ויאפשר לכם "לנשום".
- כולנו מטעינים את סוללת הטלפון הנייד ערב ערב, נכון? הטעינו גם את "הסוללה שלכם": הקפידו לעשות יום יום "מאגר אושר" אחד. מאגרי אושר הם כל דבר (בריא כמובן) שגורם לנו הרגשה טובה לכמה דקות עד כמה שעות. מאגר אושר יכול להיות קריאה במשך עשר דקות ביום, טיול בטבע, הפסקה מנטלית של כמה דקות מחוץ למשרד, האזנה למוזיקה או צעידה עם חבר או חברה. מאגרי אושר צריכים להיות חלק מהתפריט היומי שלנו. כמו שהחלטתם לעבור לפחמימות מלאות, לשתות יותר מים ולבחור את הפעילות הגופנית המהנה והמתאימה ביותר עבורכם, כך הכניסו גם את מאגרי האושר אל התפריט היומי שלכם כחלק בלתי נפרד ממנו.

כשתהיו מרוצים יותר ותאהבו יותר את החיים כבר לא יהיה צורך להגיד לכם "תאכלו בריא", "תעשו ספורט" ו"אל תנשנשו". זה פשוט יקרה מעצמו.
נסו לדמיין איך תרגישו אם ברוב המכריע של הימים תצליחו להשיג את היעדים שתציבו לעצמכם. זו אחת הדרכים שתוציא אתכם ממעגל התסכול והנשנוש.